HELVETES DAG!

Herrejesus vilken dag.
Skoldagen var la helt okej, gick lite småsegt bara.
Jag höll på att decka på sista lektionen, var grymt trött.
Slutade sedan, och var illa tvungen att stå och vänta på mamma i ungefär 45minuter, jag blev lite smått sur faktiskt.
Plus att min extramatte-lärare drog ut på tiden, så att jag slutade HALV FYRA, istället för halv treeeeeee. Fast det kanske var lika bra.
Och jag har idag pluggat halft ihjäl mig, men det känns som att jag endå inte fattar någonting jag pluggar om.
Betygen sätts på onsdag nästa vecka. Jag gråter. Jag kommer aldrig i hela mitt liv klarar det här. Jag kommer verkligen inte det. Det är såpass kort tid kvar, och jag känner ingen mening med att ens kliva upp på morgonen och pallra mig iväg till skolan. Jag har 90 säkra poäng, det är bra för att ha gått i skolan i ca 3 månader denna terminen. Men vad nu då, jag måste ha tillräckligt mycket poäng för att komma in på mitt drömgymnasie?
Jag skiter fullständigt i om jag inte får mitt 1-val när det gäller gymnasievalet. Jag skiter i vilket gymnasie jag hamnar i. Bara jag kommer in någonstans, på den linjen jag vill!
Herregud, jag har nog aldrig haft en sådan här ångest, känt mig såhär ledsen, varit såhär arg på mig själv, har nog aldrig mått såhär dåligt i hela mitt liv. Jag ser ut att vara en glad tjej, jag är tvungen. För jag vägrar visa mig svag, faktiskt. Men 2 gånger förra veckan visade jag mig svag. Jag bröt ihop totalt, och gick hem.
Åhfyfan, förlåt att ni behöver stå ut med att läsa det här. Men en blogg är till för att man ska kunna skriva ned vad man känner, och kunna gå tillbaka och kolla hur man haft det, och mått. Är det inte så?
Nu har jag bara en enda sak att säga; Jag är ledsen på mig själv. Men mest på mina lärare, som knappt vill hjälpa mig. Dom är väll till för att hjälpa? . Länge leve rektorn som jag och mammsen ska ha möte med på onsdag!
Det sista jag vill, är att ni ska tro att jag är den tjejen som inte sköter skolan, skiter totalt i allting. För det är INTE jag, det lovar jag er. Jag är den tjejen som vill lyckas med saker och ting.
Åh fyhelvete.

image60

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0